Reklama
  • Piątek, 23 września 2016 (08:06)

    Grillowany przysmak

Składniki: 4 placki pszenne, garść listków rukoli, 1 cebula cukrowa, 4 duże pomidory, 15 dag serka ricotta, 3 łyżki oleju,1 łyżeczka musztardy, sok z cytryny, sól, pieprz, cukier

Czas ok. 20 min; porcja – 250 kcal, cena 3,90 zł, 4 porcje.

Zdjęcie

/Arch./Fotolia
/Arch./Fotolia

Reklama

1. Pieczywo (focaccia, piadina, pita) opiecz na kratce grillowej albo w piekarniku z funkcją grilla. Każdy placek przekrój na 4-6 trójkącików.

2. Rukolę przebierz, opłucz pod bieżącą wodą, osusz w wirówce, na sicie lub na papierowym ręczniku kuchennym. Cebulę cukrową obierz i drobno poszatkuj. Możesz też użyć zwykłej cebuli, ale wtedy, po poszatkowaniu, ułóż ją na sicie, sparz wrzątkiem i przelej zimną wodą.

3. Pomidory umyj, osusz. Jeśli chcesz, możesz je sparzyć i obrać ze skórki. Pokrój pomidory w cienkie plasterki, usuwając przy tym gniazda nasienne. Serek ricotta osącz, rozdrobnij.

4. Przygotuj sos z oleju, musztardy, łyżeczki soku z cytryny oraz soli, pieprzu i cukru do smaku. Na półmisku lub talerzykach rozłóż pieczywo, plastry pomidorów i rukolę. Całość posyp posiekaną cebulą oraz ricottą, skrop sosem.

Świat kobiety

Zobacz również

  • ● 500 g piersi z kurczaka ● cukinia ● czerwona papryka ● cebula ● chili ● 4 łyżki oleju ● sok z 1 cytryny ● łyżka miodu lub syropu klonowego ● przyprawy: sól, pieprz, po łyżeczce kurkumy, susz.... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.